Niet zonder mijn zoon

Is het waargebeurde verhaal van Sophie Kasiki. (1982) Op 9-jarige leeftijd overlijdt haar moeder en verhuist ze noodgedwongen van Kameroen naar Frankrijk om bij haar zus te gaan wonen. Ze werkt als sociaal werker, ze is getrouwd en krijgt een zoon, Hugo. Ze lijdt al jaren aan een depressie en weet niet zo goed wie ze nou precies is en wat ze wil. Ze komt tijdens haar werk in contact met 3 jongens die ze begeleidt. De jongens vertrekken naar Syrië om zich aan te sluiten bij IS. Sophie blijft contact houden met de jongens en ze raakt steeds meer geïnteresseerd in de verhalen van de jongens. Op 34 jarige leeftijd vertrekt ze samen met haar zoon voor een paar weken naar Syrië. Ze wil daar haar helpen waar nodig is. Als snel komt ze er achter dat de jongens niet meer de leuke jongens zijn die zij kende vanuit haar werk in Parijs. Maar veranderd zijn in keiharde IS strijders. Het boek leest vlot en het liefst wil je het boek in een keer uitlezen. Het verhaal is actueel en daardoor wil je het lezen. Zeker een aanrader om te lezen.

Meer recensies van Jessica Wijtsma-Stamhuis