SuperFinn en zijn cape

Jufelsie 19 september 2018
Heb jij SuperFinn al ontmoet? Mijn kleuters wel en ze waren onder de indruk.
Finn is een stoere jongen en met zijn rode cape om kan hij alles, durft hij alles en voelt hij zich een held. Op een dag krijgt hij van zijn vader een nieuwe grote fiets. Finn durft daar wel op, immers hij draagt zijn cape. Wat hij niet weet, is dat hij wegfietst zonder cape. Ontdek in dit boek 'SuperFinn en zijn cape' of Finn ook zonder cape een held is!
Een prachtig prentenboek met een goed verhaal, wat in kleine stukjes tekst wordt verteld. Jonge kinderen zitten er meteen in en ontdekken snel wat er gebeurt met de cape.
De illustraties zijn kleurrijk en lekker groot. Dit nodigt kinderen uit om zelf het verhaal na te vertellen.
'SuperFinn en zijn cape' is uitstekend geschikt om na het voorlezen met jonge kinderen in gesprek te gaan over vertrouwen hebben in jezelf. Ze hebben soms net dat steuntje in de rug nodig om iets uit te voeren.

Meer recensies van Jufelsie