Een waardige opvolger

Een jaar na Jager, het derde deel uit deze reeks, is daar eindelijke Strijder, het op een na laatste deel van de Talon Saga.

Na een korte flashback in het verleden van Ember en Dante, komen we terug op het punt waar Jager is geëindigd. Dit vereist natuurlijk dat de voorgaande delen zijn gelezen. Heb je dat nog niet gedaan stop dan nu met lezen om geen spoilers te lezen.
Met een sterke opening, wordt je direct weer terug gehaald naar het verhaal. Met oude bekenden als Ember, Riley en Wes. Andere spelers die wel al bekend zijn worden meer duidelijk en een aantal nieuwe gezichten mogen we ook verwelkomen.
Vlak na het tragische ongeval waarbij Garret zijn leven geeft voor zijn liefde is Ember verscheurd. Weet Riley alles te redden of moeten we toch echt afscheid nemen van “haar” Garret.

Ondertussen speelt er veel op het hoofdkantoor van Talon, Dante, de broer van Ember, is binnen de rangen van Talon omhoogegeklommen en heeft een groot project onder zich. Daarnaast krijgt hij een geheim te horen over de moeder van Ember en hemzelf. Zal dit geheim het leven van Ember omdraaien en zal zij terug keren bij Talon? Of zal Dante dan toch kiezen voor zijn zus?
Duidelijk wordt wel dat Talon nog een aantal gemene streken heeft en er alles aan zal doen de Orde van Sint-Joris en de rebellen van Riley te vernietigen.

Het boek is de perfecte samenkomst van de voorgaande boeken in de reeks. De verbeelding van Pupil, de onverwachte wendingen van Rebel en de spanning van Jager.

Al met al weer een boek dat recht doet in deze reeks. De schrijfster laat het niet afweten met haar fantasie die zo subtiel past in de werkelijkheid.

Meer recensies van Karl van der Linde