de 4 seizoenen in thrilleruitvoering

KatelijnD 12 juli 2018
Leven en dood van de componist Tsjaikowski, verteld door twee mensen die heel dicht bij hem stonden: zijn broer Modest en diens beschermeling Nikolaj Konradi. Zoals we gewoon zijn van Arthur Japin: gedegen resaerch, mooie taal en levenswijsheid om bij te houden: ‘Wat is dat aan de liefde, die behoefte haar onophoudelijk te bevestigen? En als wij onszelf herhalen, is dat dan om de ander van ons gevoel te verezkeren of onszelf? Het één noch het ander is toch zeker nodig? En toch doet het ons goed, onmisbare dwaasheid, zoals het de hypochonder geruststelt, telkens even naar zijn hart te luisteren om te weten of het nog wel klopt.’ En dan nog het thriller-aspect: pas op het einde kwam ik te weten hoe Pjotr Tsjaikowski werkelijk gestorven is. Twijfel tussen 3 of 4 sterren.

Meer recensies van KatelijnD