Ontroerend mooi!

Kim Landwer 25 april 2018
Na het lezen van dit persbericht moest ik dit boek als verpleegkundige in hart en nieren gewoon lezen. In het eerste hoofdstuk moest ik even wennen, hierin werd namelijk veel over verpleegkunde en de oprichting van bijvoorbeeld het ziekenhuis of bepaalde zorgaspecten uitgelegd. Echter na het eerste hoofdstuk ging het boek als een speer. Je leert Christie beter kennen, ze legt uit hoe zij de verpleegkundige is die zij nu is.
Er wordt veel verschillende voorbeelden gegeven van vooral kinderen die Christie verpleegd heeft. Wat deed het met haar en hoe is zij tot de reanimatie verpleegkundige die zij op dit moment geworden is. Sommige verhalen over de kindjes zijn erg ontroerend en vertederend. Precies waarom ik zes jaar geleden zelf voor het beroep verpleegkundige gekozen heb. De dankbaarheid die je van patiƫnten ervaart is ontzettend mooi en ontroerend. Dit komt duidelijk in het boek naar voren. Een klein nadeeltje aan het boek vond ik dat er voor leken best veel medische termen in staan die niet uitgelegd worden, maar uit de context van het verhaal gehaald moeten worden.

Met hoofd en hart is een echte aanrader voor alle zorgmedewerkers of twijfelaars over het mooi bak. Het opent je ogen voor dit mooie beroep.

Meer recensies van Kim Landwer