Tweedehands vleugels

Kimmiej89 13 juni 2016
Korte inhoud

Tweedehands vleugels - Vanessa Gerrits Max heeft nieuwe vleugels nodig. En als Kraai – een wezen dat deels mens, deels monster en deels machine is – kan hij dat alleen maar regelen door ze te stelen van een ander gevleugeld wezen. Een Beschermengel bijvoorbeeld. Iemand zoals Lucy. Lucy verliest alles met haar vleugels: haar vrijheid, haar carrière en mogelijk zelfs de ziel van haar Bestemmeling. Maar één veer blijkt genoeg om haar leven terug in handen te krijgen …Elk met een verborgen agenda, sluiten de Engel en de Kraai een ongewone alliantie. Er staan levens, harten en vleugels op het spel. Win je als je echte vleugels krijgt... of als liefde je vleugels geeft?

Bron: Uitgeverij Dutch Venture Publishing

Auteur

Vanessa werd geboren in 1989 in België, waar ze nog steeds woonachtig is. In 2010 behaalde ze haar Professionele Bachelor Journalistiek. Daarna is zij begonnen met het schrijven van fictie en fantasie. Inmiddels heeft zij twee boeken geschreven.

Mijn mening

Allereerst wil ik Dutch Venture Publishing bedanken voor het recensie exemplaar van Tweedehands vleugels.

Voordat ik aan dit boek begon, twijfelde ik ernorm of dit boek wel iets voor mij zou zijn. Het genre van fantasie bevalt mij doorgaans niet zo. Maar toch besloot ik het boek een kans te geven en zonder spijt!

Het boek vertelt eigenlijk een klassiek liefdes verhaal, in een modern jasje gestoken. Hierdoor blijft het herkenbaar voor iedereen, maar met een moderne twist.

Het verhaal wordt geschreven vanuit twee personages, Anna-lucia en Max. De hoofdstukken zijn lekker vlot en kort zodat het verhaal je laat mee vliegen.

In het begin van het boek kreeg ik een sterk negatief gevoel bij Max. Zijn daden raakte mij tot op het bot en had zo te doen met Lucy. Later ontwikkelen de personages zich goed. Ze maken een groei door die je mening omtrent hen direct bijstelt. Ik kreeg zelfs sympathie voor Max en hoopte op een 'Ze leven nog lang en gelukkig'.

Het klassieke liefdesverhaal blijft, hoe cliché het ook is, een van mijn favoriete genres. Je kan je er direct in inleven omdat vrijwel iedereen zoiets heeft meegemaakt of zou willen meemaken. Door dit soort verhalen krijg je ook weer meer waardering voor je eigen leven en relaties.

Ik ben blij dat ik toch dit boek gelezen heb. Het boek is een aanvulling binnen het young adult genre, en elke lezer die dol is op liefdesverhalen zou hem zeker moeten lezen.

Tweedehands vleugels

ISBN Ebook: 9789462661783. Uitgeverij: Dutch Venture Publishing. Aantal pagina's: 403. Verschijningsjaar: 2016

Meer recensies van Kimmiej89