Pracht van een debuut!!

lisa slisli 09 augustus 2015
Amina, het hoofdpersonage van dit boek is een heel dapper meisje. Ze heeft veel meegemaakt en toch blijft ze doorzetten. Ze heeft geen familie, geen werk, geen school meer, geen vrienden, niets heeft ze. Ook was ze de enigste met rare vlekken op haar rug en handpalmen, of dat dacht ze. Uit het niets kwam ze Mathan tegen, een jonge die haar dan toch een beetje hoop gaf om te vechten tegen alle schijnheilige mensen in deze wereld. En die heel hard op haar leek.
Het boek op zich is fantastisch. Je word in verschillende emoties meegesleept en je leeft je helemaal in, in de hoofdpersonage. Sommige delen van het boek waren zelfs hartverscheurend.
Dit boek geeft je dan ook een beeld van de sociale samenleving zoals, de jongeren die verdeeld zijn in verschillende klassen: De coole, de seutjes, de buitenbeentjes,…
De stad die door één rijke familie geleid wordt, is niet eens in staat de lagere sociale klasse te helpen.

Zelfs voor de minder snelle lezers, wordt dit boek in geen mum van tijd uitgelezen, ondanks het aantal pagina's. Bij mij bijvoorbeeld werd het in 3 dagen uitgelezen. Er zit een soort spanning in dat je aanzet tot het verder lezen van het boek. Je wilt steeds weten hoe het verder gaat en wat er gaat gebeuren, en dan besef je dat het boek uit is. ‘Het vervolg’ waren mijn eerste woorden. Ik kan niet wachten op het vervolg.
Het is dus zeker en vast een aanrader, en zelfs voor de niet-lezers is dit een goed boek. Het leest heel vlotjes door de moderne en simpele taalgebruik.
- Geschreven door Lisa Slisli
- 09-08-2015