aanrader voor wie spanning zoekt!

marion thomas 05 januari 2015

Stalker, het 1e boek dat ik heb gelezen van Lars Kepler.
Het boek gaat over een seriemoordenaar, die vlak voor hij toeslaat een filmpje van het slachtoffer op internet plaatst. De vraag is al snel wat alle slachtoffers met elkaar gemeen hebben en of ze een volgend slachtoffer kunnen voorkomen of iets op het filmpje kunnen ontdekken en er mogelijk op tijd bij kunnen zijn. Wie deze gruwelijke moorden op zijn geweten heeft blijft tot het eind geheim. Aan het begin van het verhaal voel je direct de spanning, omdat je weet dat zodra er een filmpje online komt ,de tijd eigenlijk te kort is om nog iets te kunnen doen voor het slachtoffer. Het lijkt een zaak die alleen opgelost kan woorden door Joona, die voorheen bij de politie werkte, maar sinds een jaar spoorloos is verdwenen. Ondertussen probeert hypnotiseur Erik een man onder hypnose te brengen, die mogelijk meer weet van deze zaak. Halverwege het verhaal zakte de spanning wat weg, maar deze kwam dubbel terug op het einde toen het plot naderde. Met alle verschillende verhaallijnen die uiteindelijk op 1 punt samen komen is het verhaal heel goed in elkaar gezet. Zeker een aanrader voor wie van een spanende thriller houdt.

Meer recensies van marion thomas