Recensie In het duister

Marjolein 24 februari 2010
Ik was een tijd geleden, ik meen ergens aan het eind van augustus, al begonnen in dit boek. Maar daarna kreeg ik een aantal geleende boeken, en die wil ik dan altijd zo snel mogelijk weer teruggeven, en er waren een aantal boeken die ik per sé wilde lezen. Maar gisteren heb ik In het Duister dan eindelijk toch uitgelezen. Het verhaal gaat over politie-agenten en bendeleden en het perspectief wisselt gedurende het verhaal op en neer. In het begin vond ik het verhaal nogal ingewikkeld, er worden heel veel personages geintroduceerd (uit beide verhaalperspectieven) en het duurt een tijdje voordat ze bij elkaar komen. Dat was voor mij de eerste wending die ik niet helemaal had zien aankomen. Het deel tot het einde vond ik niet zo bijzonder, het lukte me zelfs om het maanden te laten liggen tot ik het gisteren weer zag, maar het eind vond ik dan wel weer best origineel. De schrijfstijl zou ik absoluut niet literaire willen noemen, het zou een literaire thriller zijn, want ik vind dat er daarvoor veel te veel straattaal in zit.

Meer recensies van Marjolein