fantastisch

mick dubois 01 juli 2019
Ook dit tweede boek over Sarah Lund is een schot in de roos. Of het al dan niet afwijkt van de televisieserie kan ik niet beoordelen, maar als boek staat het er zeker. aan het begin van het boek werkt Sarah ergens in een uithoek van Denemarken bij de grenspolitie om illegalen te onderscheppen; Als er in Kopenhagen een wrede moord op een advocate die voor het leger had gewerkt, wordt gepleegd, roept haar oude baas haar terug omdat hij vermoedt dat er meer achter zit dan op het eerste gezicht blijkt. Ook nu weer schopt ze tegen een aantal heilige huisjes. Als een tweede moord op een soldaat dit keer, met terrorisme wordt gelinkt, start zij een onderzoek naar een legeronderdeel en een mogelijke doofpotaffaire die repercussies heeft in de hoogste regeringskringen. De ontknoping is een totale verrassing. Ik ben erg benieuwd naar het derde deel van deze trilogie.

Meer recensies van mick dubois