Een te dunne rode draad

Nathalie B1 31 juli 2016
Een geschenkboekje nav de Nederlandse Spannende Boeken Weken. Toen ik een tijd geleden nog eens wat bij een grote onlinewinkel kocht, kreeg ik het er ook gratis bij.

In de proloog beleven we een ongeluk mee in het Sovjet-onderzoeksinstituut Vector. Een oververmoeide onderzoeker besmet zichzelf in een ongeluk met een heel gevaarlijk virus en sterft enkele dagen later. Kort daarna spat de Sovjetunie uit elkaar en wordt het instituut opgedoekt. Enkele wetenschappers trekken naar het buitenland en kunnen het niet laten om al eens een virus mee te nemen.

2016 in Amsterdam. Alex, van Russische afkomst, bezoekt zijn vader in een rusthuis en komt erachter dat hij bezoek heeft gehad van een onbekende Russische man, die zijn vader blijkt te kennen en op zoek is naar iets. Zijn vader is echter dementerend en kan niemand meer helpen. Dan komt hij zelf onverwachte bezoekers tegen en weet hij niet meer wie hij moet geloven.

Het verhaal is mij te dun en niet spannend genoeg. Niet echt slecht maar ook niet bijster origineel. Ik las dit jaar dan ook al een verhaal in dezelfde trant.

Meer recensies van Nathalie B1