Recensie Schaduwzuster

22 mei 2009
Nadat ik het laatste boek van Simone van der Vlugt had gelezen besloot ik voorlopig niet nog een boek van haar gelezen. Toen ik in onze bieb op school toch geen andere leuke boeken kon vinden heb ik toch maar weer een poging gewaagd. Wat schetst mijn verbazing, het gaat ook over een juf op de middelbare school. het verhaal is dus heel aannemelijk en kan ik zo voor me zien. Ook al verwacht ik niet dat mijn leerlingen met een mes tegenover me staan zoals Bilal, er dreigt toch soms best wat.

Al heel vroeg in het verhaal wordt duidelijk dat Marjolein het niet gaat overleven. Net als iedereen verwacht ik dat ik allang weet wie de dader is. Toch wordt het nog een ontzettend spannend verhaal.
Deze thriller van van der Vlugt vond ik toch zeker weer de moeite waard!