Schaduwzuster
  Luister een fragment

VN:

Schaduwzuster

Rank 3549 Gelezen 1092 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 188 Favoriet 22 Recensies 52
Thrillers & Spanning Lijsten 9   Topics 0

Adembenemende psychologische thriller, met humor en vaart geschreven, over hoe het dagelijks leven opeens kan veranderen in een hel.

Marjolein is een betrokken, bevlogen docente op een zwarte middelbare school in Rotterdam. Ze haalt veel voldoening uit het goede contact dat ze met haar leerlingen heeft, maar op een dag maakt ze een heel andere kant van het onderwijs mee. Ze wordt tijdens de les bedreigd door een van haar leerlingen.

Vanaf dat moment verandert haar leven totaal. Ze komt tussen twee vuren te staan: enerzijds wordt er een beroep gedaan op haar loyaliteit ten opzichte van de school, anderzijds is er de angst voor de bedreigingen die niet ophouden. Wie heeft het nu precies op haar gemunt, en hoever wildie persoon gaan?

Literaire thriller
Anthos Literaire Thrillers
30 november -1
09 oktober 2020

Dubbele gevoelens

door: Miranda Jansen 1 like
De tweede thriller van de hand van Simone van der Vlugt ligt op 1 oktober in de boekhandels. Het thrillerdebuut van Van der Vlugt, de Reünie, werd over het algemeen goed ontvangen en is zelfs genomineerd voor de NS-publieksprijs. Zo’n succes schept natuurlijk verwachtingen, kan Van der Vlugt dit...

Reacties op: Schaduwzuster