Aan niemand vertellen
  Luister een fragment

VN:

Aan niemand vertellen

Rank 6642 Gelezen 1480 Aan het lezen 17 Wil ik lezen 275 Favoriet 46 Recensies 44
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 4   Topics 0

Lois is een jonge rechercheur Moordzaken, afdeling Noord-Holland Noord. Op het eerste gezicht leidt ze een overzichtelijk leven: ze heeft een eigen appartement in het centrum van Alkmaar en een uitdagende, spannende baan.

Als op een mistige novemberavond het verminkte lichaam van een man wordt gevonden, worden Lois en haar collega op deze bizarre zaak gezet. De eerste naspeuringen lijken nergens toe te leiden. Het slachtoffer, David Hoogland, was een vrolijke basisschoolleraar met een leuke vriendin en een brandschoon verleden.
Niemand kan echter het foldertje van de kunstexpositie van Maaike Scholten verklaren, dat wordt gevonden in Davids broekzak. En wie is Tamara - de vrouw zonder achternaam - de telkens opduikt?
Het onderzoek strandt, tot een tweede en zelfs een derde moord nieuwe aanwijzingen leveren. Lois weet zich meer en meer te verdiepen in de psychologie van de moordenaar, geholpen door haar eigen moeilijke jeugd en een opbloeiende vriendschap met een psychiater. Kan zij voorkomen dat er meer doden vallen?

Aan niemand vertellen is een psychologisch kat-en-muisspel, dat doordringt tot in het diepst van de menselijke ziel.

Literaire thriller

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Kees de Bree Hebban Recensent

Vol menselijke emoties

door: Kees de Bree 1 like

Dat Simone van der Vlugt de publiekslieveling is van thrillerlezend Nederland mag blijken uit het grote aantal nominaties en prijzen dat zij op haar naam heeft staan. Liefst vijf maal werd zij genomineerd voor de NS Publieksprijs die zij één maal won. Voor haar debuut De reünie uit 2004 kreeg zij...

Reacties op: Aan niemand vertellen