Nachtblauw
  Luister een fragment

Nachtblauw

Rank 545 Gelezen 1536 Aan het lezen 22 Wil ik lezen 410 Favoriet 99 Recensies 51
Literatuur & Romans Artikelen 5 Lijsten 10 Spots 16 Hebban 1000 348   Topics 0

Na de dood van haar man wordt Catrijn huishoudster bij de familie Van Nulandt. Ze is er op haar plek en kan de vrouw des huizes ondersteunen tijdens haar schilderlessen. Catrijns verleden achtervolgt haar echter en ze moet op zoek naar een andere betrekking. Ze komt terecht bij Evert van Nulandt in zijn plateelfabriek in Delft, waar haar schildertalent op waarde wordt geschat.

Er breken woelige tijden aan. Catrijn overleeft in 1654 de Delftse donderslag die de binnenstad in puin legt ternauwernood en daarna staat ze voor een levensbepalende keuze tussen haar hart en haar hoofd. Wacht ze op haar grote liefde, die voor jaren de zee op gaat, of kiest ze voor de man die haar zekerheid kan bieden?

Simone van der Vlugt verweeft het meeslepende verhaal van Catrijn met een intrigerende periode uit de Nederlandse geschiedenis: de Gouden Eeuw, waarin handel, wetenschap en kunsten een enorme vlucht namen.

Historische roman (populair)
Ambo|Anthos
27 januari 2016
08 december 2016
9789026332067 , 9789026332074 , 9789049804527

Geertje Otten Hebban Recensent

Niet verrassend, wel onderhoudend

door: Geertje Otten 4 reacties

Het is 1654. De jonge weduwe Catrijn Barentsdochter besluit haar familie achter te laten in De Rijp en een nieuwe toekomst op te bouwen in Alkmaar. Al snel blijkt dat ze verder moet trekken om uit de klauwen van haar verleden te blijven. Na wat omzwervingen lijkt ze in Delft, bij de plateelfabriek...

Reacties op: Nachtblauw