Ginevra

Ginevra

Rank 602 Gelezen 713 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 278 Favoriet 10 Recensies 24
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 14   Topics 0
Simone van der Vlugt - Ginevra
De historische roman Ginevra van Simone van der Vlugt is een betoverend en tijdloos liefdesverhaal, gebaseerd op een oude Italiaanse legende. Eerder verschenen van Simone van der Vlugt de historische romans 'Jacoba, Dochter van Holland', 'Rode sneeuw in december', 'De lege stad' en 'Nachtblauw'. Met 'Toen het donker werd' is Simone van der Vlugt genomineerd voor De Gouden Strop 2017.

Florence, 1347. De achttienjarige Ginevra wordt stapelverliefd op de intelligente Antonio, maar wanneer hij haar vader om haar hand vraagt weigert die; er doen geruchten de ronde over de verlichte ideeën die Antonio eropna houdt. Ginevra ziet slechts één uitweg: er stiekem vandoor gaan met haar grote liefde. Ze vertrekken nog diezelfde dag, maar hun vlucht wordt in de kiem gesmoord. Terug in Florence dwingt Ginevra's vader haar te trouwen met een rijke weduwnaar. Ze wordt een gevangene in haar eigen huis. Als vervolgens de pest uitbreekt, is niemand zijn leven meer zeker. Kan ware liefde werkelijk alles overwinnen?

Historische roman (populair)
Ambo|Anthos
29 mei 2017
08 december 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Karine Tamvijg

Niet vernieuwend, wel erg mooi

door: FennaVanDerPoel 2 likes

Simone van der Vlugt (1966) staat bekend als talentvolle schrijfster op het gebied van historische romans, thrillers en Young Adult boeken. Haar nieuwste boek, Ginevra, valt in de eerste categorie. Het is een verhaal waar Van der Vlugt al eerder aan begon, maar dat ze tijdelijk aan de kant legde....

Reacties op: Ginevra