Toen het donker werd
  Luister een fragment

VN:

Toen het donker werd

Rank 2077 Gelezen 1117 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 395 Favoriet 33 Recensies 34
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 4 Spots 7   Topics 0

Wanneer Menno Riebeek erachter komt dat zijn puberzoon gokschulden heeft, besluit hij ze voor hem af te lossen. De schuldeisers zijn echter niet van plan hem er zo makkelijk van af te laten komen. In zijn wanhoop schakelt Menno via zijn advocaat iemand in om af te rekenen met zijn probleem, zonder dat hij de gevolgen van dit besluit kan overzien.
Sascha voelt haar man en zoon van zich vervreemden en eist antwoorden, maar haar zoektocht naar de waarheid komt tot een abrupt einde wanneer ze bij een ongeluk haar zicht verliest. Menno vermoedt dat het om een aanslag ging maar verzwijgt dit. Elk gezinslid probeert een uitweg te vinden, om alleen maar nog meer verstrikt te raken in het web van leugens en bedrog. Totdat Menno besluit dat het genoeg is.

Toen het donker werd toont de duistere kant van onze samenleving, maar ook hoe gemakkelijk het is als doodgewoon gezin ineens in de criminaliteit te belanden. En om steeds meer grenzen te overschrijden. Simone van der Vlugt overtreft zichzelf met deze thriller en schreef hiermee haar beste tot nu toe.

Literaire thriller
Ambo|Anthos
29 september 2016
21 februari 2018
9789026335563 , 9789026332081 , 9789049804992

Janneke Bouwman Hebban Recensent

Maakt hoge verwachtingen niet waar

door: Janneke Bouwman 3 reacties 2 likes

Donkere wolken trekken zich samen boven het gezin Riebeek. Vader Menno is eigenaar van een transportbedrijf, moeder Sascha is een 48-jarige huisvrouw die te veel drinkt en 17-jarige zoon Luuk sluit zich steeds meer af voor zijn ouders. Van een gezellige kleine jongen groeit hij uit tot een stugge,...

Reacties op: Toen het donker werd