Een bijzonder kind

nicolet1968 12 juni 2019
"Een van de meest hardnekkige misverstanden over autisme is wat mij betreft het gegeven dat mensen die eraan lijden niet tegen veranderingen kunnen. Mensen met autisme kunnen prima tegen veranderingen,…"

Dit boek geeft een indrukwekkend kijkje in wat het met een gezin doet als er sprake is van een kind met een autisme spectrum stoornis. Voor veel ouders in een vergelijkbare situatie zal er veel herkenning te vinden zijn in dit boek want ook al zijn alle kinderen anders de grote lijn van veroordeling en onbegrip zijn iets waar iedereen in zekere mate tegen aan zal lopen. Ik heb ondanks de ernst van het onderwerp en de herkenning van sommige situaties genoten van dit boek. De schrijfster weet op perfecte wijze te beschrijven wat het betekent om je leven in dienst van je kind te stellen, altijd het gevecht met de buitenwereld aan te moeten gaan, ook de andere gezinsleden niet te vergeten en daarnaast vooral ook zelf op de been te blijven

Meer recensies van nicolet1968