Artemis

Pooja Baldew 16 januari 2018
Artemis is een boek, die geschreven is door Andy Weir. Zijn bekendste boek, die iedereen
waarschijnlijk wel kent, heet The Martian. Dit boek is ook verfilmd met de hoofdrol naar Matt
Damon.
Artemis is een vlot geschreven boek vol met spanning en veel humor.
Het boek gaat over een vrouw genaamd Jazz (kort voor Jasmine), ze leeft op Artemis. Artemis is de
enige stad op de maan. Jazz is een pakjesbezorger en probeert haar lage inkomsten aan te vullen
door goederen binnen te smokkelen in Artemis.
Op een dag krijgt Jazz van de steenrijke Trond een aanbod, dat haar leven steenrijk kan maken.
Echter zijn er wel risico's aan verbonden. Waar ze nu aan gaat beginnen is een ander soort
criminaliteit, dan alleen maar even iets binnensmokkelen. Als ze gevangen genomen is, riskeert ze
een deportatie naar de Aarde. Voordat haar opdracht volledig afgewerkt is, wordt ze gesnapt. Ze kan
wel ontsnappen, maar een moment later wordt Trond vermoord en is ook haar leven in gevaar.
Nogmaals schrijft Andy Weir een prachtig boek, dat zich buiten de Aarde afspeelt. De auteur van het
boek heeft de problemen, die zich moesten afspelen goed weergeven. Alsof het lijkt, dat je er zelf
aanwezig bent.
Verder vond ik dat Artemis een heel grappig boek was. Ik vond het prachtig dat de gebeurtenissen
door Jazz zelf werden verteld. Doordat ze rond de twintig jaar is, wordt het verhaal op een jonge
manier verteld. Dit is voor iedereen heel vlot om te lezen, wat ik zelf heel prettig vind.
Kortom geef ik het boek 3,5- sterren. Het was een verbazingwekkend boek met een prachtige blik
buiten de Aarde.

Meer recensies van Pooja Baldew