Geweldige fantasy!

TheBookMagpie 11 mei 2018
Uitgehuwelijkt aan iemand die ze nog nooit heeft gezien.
Haar oom die mysterieus doet over zijn keuzes voor haar.
En haar ouders die daar blijkbaar geen stem in hebben.

Illyana is een aparte verschijning in Imbrië. Met haar felrode haren en bleke huid valt ze op tussen alle andere inwoners.
Als op een dag haar verloofde ineens voor haar oog staat veranderd heel haar wereld.
Ze vluchten de stad uit.
Maar al haar vragen worden niet beantwoord en er komen er steeds meer bij.
Gaat ze erachter komen wie ze is en wat haar rol is in dit mysterie?.

Wat een geweldig, verfrissend boek is dit.
Dat iemand gewoon even een hele wereld kan bedenken en op papier kan zetten zodat lezers zoals ik zich erin kunnen verdrinken.

De opbouw van de wereld is echt gaaf. Er is duidelijk verschil in personages en stad.
En ze hebben allemaal hun eigen taal!
Ik had er moeite mee het in mijn hoofd uit te spreken, maar dat is wel het leuke ervan.
En er zijn toch wel woorden die ik al een beetje herken.

Ook vond ik de characters goed uitgewerkt.
Ik voel enorm mee met Illiyana en ik heb een gruwelijke hekel aan Gwyena.
Verder heb ik een aantal keer echt op mijn knokkels lopen bijten vanwege verdriet.
Dus ja, op dit vlak heer Arwen enorm veel punten gescoord bij mij.

Wat ik wel jammer vond was dat bepaalde dingen enorm snel gingen.
Als ik het gevoel had dat ze pas 2 dagen aan het reizen waren, bleken ze al veel langer onderweg.
Die tijdsprongen kon ik niet altijd even goed volgen en vond ik ook wel jammer.

Verder werden en soms personages of Goden en Godinnen genoemd die voor de hoofdpersonages normaal waren, maar waar ik niks van snapte. Of pas later leerde kennen.

Verder heb ik enorm genoten van het verhaal en hoop ik dat Arwen op Castlefest staat zodat ik deel 2 kan kopen.
Deel 1 heeft een open einde, dus nu ben ik enorm nieuwsgierig.

3.5 sterren voor dit boek.

Meer recensies van TheBookMagpie