aangrijpend

28 juli 2015
“Wat ik nooit eerder heb gezegd” is een boeiend en aangrijpend boek. Een boek met in de hoofdrol de familie Lee. Vader James, een Amerikaan van Chinese afkomst, moeder Marilyn, dochters Lydia en Hannah en zoon Nathan.

Het verhaal speelt zich af in Middlewood, een universititeitsstadje in Amerika in het jaar 1977.
Lydia komt om het leven. Ze is verdronken. Maar wat is er werkelijk gebeurd? Is het zelfmoord of is er toch iets anders aan de hand? Ieder gezinslid gaat op zoek naar de waarheid. Maar het is de jongste in het gezin, Hannah, die wel eens de enige zou kunnen zijn die weet wat er echt gebeurd is!

De personages en gebeurtenissen in het boek worden uitgebreid omschreven. Het is een heftig en aangrijpend verhaal en naarmate het verhaal vordert kom je steeds meer geheimen over het gezin te weten. De personages kwamen zo echt tot leven en je raakt helemaal in de ban van het boek.

Wat is er precies gebeurd met Lydia? We zullen het nooit precies weten en dit in volgens mij ook niet het belangrijkste onderwerp in deze roman. De wijze waarop de gezinsleden omgaan met deze afschuwelijke gebeurtenis is het belangrijkste thema. Daardoor eindigt het verhaal op een aparte manier en zet het je absoluut aan het denken! Heel bijzonder!

Meer recensies van