23 seconden
Telegraaf:

23 seconden

Rank 5731 Gelezen 216 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 209 Favoriet 6 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 4   Topics 0

Twintig jaar na de geruchtmakende ‘hamermoord’ op haar moeder, een Amsterdamse raamprostituee, keert de jonge schrijfster Anne terug naar de Amsterdamse Wallen. Van haar uitgever heeft ze een voorschot gekregen om een boek over haar bijzondere jeugd te schrijven. Annes zoektocht naar de wortels van haar eigen bestaan, werpen steeds meer vragen op over de moord op haar moeder. Vastbesloten om het mysterie te ontrafelen, daalt ze dieper en dieper af in de duistere wereld van haar verleden. Als ze contact zoekt met de moordenaar, zijn de gevolgen niet meer te overzien. De ontrafeling van het mysterie is verbluffend knap verweven met het aangrijpende verhaal over de fotograaf Hayo, Annes te jong gestorven jeugdliefde.

23 seconden is een geweldige roman die de lezer in de greep houdt tot en met het ijzersterke slot.

Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
05 november 2019
12 november 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Eeke Hebban Recensent

Spannende zoektocht met rake thema's

door: Eeke

Al jarenlang is Kees van Beijnum een geliefd schrijver. Meerdere van zijn boeken zijn genomineerd voor prestigieuze prijzen en sommige ook daadwerkelijk bekroond. Dit is zeker niet onterecht; de auteur levert namelijk met 23 seconden wederom een gedegen boek op: Literatuur met een hoofdletter L!

...

Reacties op: 23 seconden