Als een kinderhemd

Het gaat dus over verlies,' zegt iemand. 'Al die teksten die je hier hebt samengebracht gaan over verlies.' Of mij dat dan niet opgevallen is?
'Als ik geweten had dat ze over "verlies" gingen, had ik ze niet hoeven schrijven.'
Ik moet het altijd zelf ontdekken, alsof ik de eerste mens ben.
De teksten die in Als een kinderhemd bijeen zijn gebracht gaan over verlies van ouders, kinderen en geliefden, maar ook over verlies van onschuld en illusies. En over de verwerking van dat verlies. Soms z zede verwerking van een verlies, wat merkbaar is aan de grote intensiteit waarmee ze zijn geschreven.
Of Kristien Hemmerechts nu schrijft over huiswerk of literatuur, over muziek of Cambodja, over haar ouderlijk huis of over haar overleden echtgenoot, de dichter Herman de Coninck, haar observaties verrassen telkens weer. Soms schrijft ze autobiografisch, soms juist niet, maar altijd slaat ze de wereld met een open en onbevangen blik gade.
Haar eerlijkheid, humor en haar scherpe blik maken het lezen van de hier verzamelde stukken tot een bijzondere belevenis.

Is Als een kinderhemd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Als een kinderhemd