Blitz!

Gelezen 28 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 3
Junior Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

Dit verhaal, voor kinderen die net zijn begonnen aan hun leescarrière, voldoet aan alle normen van een eerste leesboek: grote letters, makkelijke woorden (van maximaal twee lettergrepen), korte zinnen die steeds op een nieuwe regel beginnen, beknopte hoofdstukjes zodat de beginnende lezer moed houdt, en veel grappige illustraties. En toch is het een heel spannend verhaal. Het gaat over een raar buitenaards wezentje, Blitz, dat in zijn eentje ver weg op bol Nul woont. Blitz is erg tevreden met zijn leven, tot het vogeltje Tjilp per ongeluk op zijn planeet landt. Tjilp rust een tijdje uit op planeet Nul en vertrekt dan weer naar de aarde, want hij mist zijn vriendje Flier. Pas dan realiseert Blitz zich dat hij altijd alleen geweest is. Hij besluit om in een zelfgebouwde raket naar de aarde te vliegen en op zoek te gaan naar een vriend die op hem lijkt. Maar is er op aarde iemand zoals Blitz?

Kind & Jeugd
Fictie 7-9 jaar