Bloedbroeders

Bloedbroeders is de ultieme maffia-thriller over de apocalyptische eindstrijd om het miljardenmonopolie op de wereldhandel in heroine.
De strijd speelt zich af in een kleurrijk decor dat zich uitstrekt van de straten van Brooklyn en het Newyorkse Chinatown tot de bars en achterkamers van Italie en het verre oosten.
Deze meeslepende thriller is bevolkt met personages die in alle opzichten meer dan levensgroot zijn: opiumbaronnen uit het ontoegankelijke Shan-gebergte in Birma, bejaarde maffiabazen die zelden hun bolwerk op Staten Island verlaten, gevoelloze huurmoordenaars en al even gevoelloze financiers, en een jurist die zich zo ver van de gebaande paden heeft gewaagd, dat hij zelf geen benul heeft van de gevaren die hem bedreigen.
De spil van het verhaal is Johnny Di Pietro, die door zijn oom Giuseppe word belast met de taak de vroegere macht van de maffia te herstellen.
Niet eerder werden de wereld van de Aziatische drugshandelaars en die van de Amerikaans-Italiaanse maffia zo duidelijk realistisch en met zo veel inzicht geschetst.
Bloedbroeders leidt ons dieper in deze duistere en keiharde werelden binnen dan enige andere thriller ooit heeft gedaan.

Is Bloedbroeders het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bloedbroeders