Rank 9597 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
IGNACE DE HAES
Bomen over de weg naar Santiago

Op Goede Vrijdag (30 maart) 2018 gaat Ignace de Haes op weg naar Santiago de Compostella. Hij neemt zich voor om elke dag een boom te fotograferen. En wat blijkt: de kastanjes, eiken, platanen, dennen en olijfbomen praten terug. Ze brengen wijsheden over de levensweg en over geloof, lijden, traditie, liefde, verdwalen, vrede, natuur, eenzaamheid, gastvrijheid, dood en verlossing. Benedictus, Bernadette van Lourdes, Viktor Frankl, Emile Durkheim, Jean Paul Sartre, Friedrich Nietzsche, Carl Jung en anderen zijn de bomen behulpzaam. Door te 'bomen' over de bomen worden ze wegwijzers ten leven.
De Haes: 'Pelgrims zoeken hun zingeving in het eigen verhaal, de verhalen van anderen en het historische verhaal onderweg. Zijn wij in onze zoektocht niet allen pelgrims?'

Ignace de Haes (1957) is werkzaam als loopbaanbegeleider bij de Faculteit Filosofie, Theologie en Religiewetenschappen van de Radboud Universiteit. Hij schrijft blogs, geeft lezingen, workshops, bezinningsweekenden en persoonlijk advies op het terrein van zingeving en storytelling.
Religie & Spiritualiteit
Abdij Van Berne, Uitgeverij