De Amerikaanse prinses
  Luister een fragment

De Amerikaanse prinses

Gelezen 1390 Aan het lezen 39 Wil ik lezen 336 Favoriet 63 Recensies 23
Literatuur & Romans Artikelen 15 Newsroom 1 Lijsten 12 Spots 6 Hebban 1000 493   Topics 0

Allene Tew (1872-1955) leefde de spreekwoordelijke Amerikaanse droom. Opgegroeid in een stalhouderij op het platteland, wist ze zich op te werken tot een van de rijkste vrouwen van New York. Ze was een bekend gezicht in de internationale society, ging om met politici, kunstenaars en royalty, was de peetmoeder van onder anderen onze prinses Beatrix en telde onder haar vijf echtgenoten een Duitse prins en een Russische graaf. Achter alle rijkdom en successen gingen echter grote persoonlijke tragedies schuil. Haar levensverhaal gaat daarom in feite helemaal niet over winnen – het gaat over een veel belangrijkere vraag: hoe te verliezen?

Literaire non-fictie algemeen
Querido
03 november 2015
03 november 2015

Een boeiend boek over hoop en goede moed

door: Jeanette

Vrijwel iedereen zal de schrijfster en historica Annejet van der Zijl kennen van haar bekendste boeken Anna, Het leven van Annie M.G. Schmidt en Sonny Boy. Van het boek Anna werd een zesdelige TV-serie gemaakt en de bioscoopfilm Sonny Boy heeft vast iedereen gezien. Annejet van der Zijl is een...

Reacties op: De Amerikaanse prinses