De beloning

Het boek op historische feiten gebaseerd, speelt zich in 2 periodes af. In 1967 noteert James Vlam de coördinaten van een verzonken Amerikaanse kernbom. Deze bom is in feite een antraxbom die op bevel van president Lyndon B. Johnson clandestien en onwettig is ingezet. Zijn adviseur Bud Morgan ondertekent het directief om de president buiten schot te houden. Doris Wire, de secretaresse en maîtresse van de president, maakt kopieën van geheime documenten, o.a. de brief met Morgans handtekening.

Begin jaren negentig wordt wetenschapper James Vlam verliefd op Fay Abrahams, die als arts en biologe werkt in de verjongingskliniek, de geleidt wordt door Doris Wire, die inmiddels getrouwd is met miljardair Simon Empleberger. Doris en Simon gebruiken de kliniek als plek voor economische spionage m.b.v. afluisterapparatuur. James en Fay proberen de vindplaats van de verzonken anthraxbom te verkopen aan de rijke patiënten van de kliniek. Door de afluister-apparatuur komt Doris op de hoogte van dit plan. Nu proberen Doris en Simon met al deze informatie Bud Morgan ten val te brengen. Bud Morgan is inmiddels president geworden van de VS en is de grootste politieke vijand van de Emplebergers. Daarbij hebben we wel de hulp nodig van James Vlam, die daarmee ook een doelwit wordt van de CIA.

Een complex maar spannend verhaal vol actie, intriges, liefdesaffaires en onverwachte wendingen.

Is De beloning het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De beloning