De kroeg

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
De kroeg is het verhaal van een alleminst onschuldig plattelandsmeisje, dat met haar minnaar en hun twee kinderen naar Parijs komt om er een nieuw leven te beginnen. Zij stelt geen bijzondere eisen aan dat leven, het heeft haar nooit verwend. Het is haar voldoende als zij werk heeft., brood op tafel, een schone plek om te slapen, als zij haar kinderen tot fatsoenlijke mensen mag opvoeden en niet door haar man geslagen wordt. Door deze instelling weet zij zich zelfs staande te houden als haar minnaar haar en de kinderen zonder meer in de steek laat. Met hard werken ziet zij kans het hoofd boven water te houden, en meer dan dat. Oo den duur schijnen haar simpele wensen één voor één in vervulling te gaan, mede dankzij een andere man die in haar leven komt. Als uit haar huwelijk met hem een dochtertje geboren wordt, lijkt hun eenvoudig geluk volmaakt... Maar het is anders beschikt. De drank, die haar jeugd vergalde, sluipt langs een achterdeur haar leven weer binnen. De kroeg krijgt haar in zijn macht.
Bigot & Van Rossum
19 december 2019