De levenden en de doden in Winsford

Rank 1727 Gelezen 341 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 217 Favoriet 22 Recensies 37
Thrillers & Spanning Artikelen 5 Lijsten 2 Spots 6 Hebban 1000 776   Topics 0   Leesclub

Op een avond in november arriveert de mysterieuze Maria in het pittoreske Engelse plaatsje Winsford. Ze betrekt er voor zes maanden een afgelegen cottage. Haar enige voornemen is om haar geliefde hond Castor te overleven. Gaandeweg blijkt dat ze vreselijke geheimen met zich meedraagt. Wat gebeurde er dertig jaar geleden in Marokko? Waar is haar echtgenoot? Voor wie rent ze weg?

Nessers eerste stand-alone, die zich in Engeland afspeelt, weet de Britse natuurlijke omgeving tot het uiterste te benutten - de spanning die deze psychologische thriller oproept is verstikkend als de dichte mist van Exmoor.

Literaire thriller
11 oktober 2016

Guy Doms Hebban Recensent

Woordkunstenaar, pyscholoog en filosoof Nesser

door: Guy Doms 2 reacties 3 likes

Zoals hij ooit met de beginzin van De stilte na Sarah een diepe indruk heeft gemaakt, zo doet hij het ook weer eens netjes over in De levenden en de doden in Winsford. Die allereerste zinnen zijn alweer een schot in het hart van de roos!

'Eergisteren heb ik besloten mijn hond te overleven. Dat ben...

Reacties op: De levenden en de doden in Winsford