De Vulkaanuitbarsting

De vulkaanuitbarsting

Junior   Topics 0

Amy woont bij haar opa op een onherbergzaam vulkaaneiland voor de kust van Schotland, dichtbij het havenstadje Dunloch. Na een familiedrama zijn ze naar deze verlaten plek verhuisd om opnieuw te beginnen. Ze hebben alleen elkaar nog. Nu is Amy elf jaar oud en beschouwt het vulkaaneiland als haar thuis. De woeste vulkaan op het eiland blijkt een heel bijzondere te zijn en regelmatig beklimt ze de kale rotswand op weg naar de krater. In de bossen achter Dunloch ligt het weeshuis De Zonnestraal. Daar woont Banjo. Hij is veertien jaar oud en wacht al zes jaar op plaatsing bij een familie. Hij kan niet praten en heeft regelmatig sombere buien, omdat hij wees is en gehandicapt. Vanaf het moment dat hij een oude banjo vindt op zolder van het weeshuis, ziet zijn leven er een stuk zonniger uit. Amy en haar opa trotseren de haaien rondom het eiland en varen met de roeiboot naar Dunloch. In de herberg Vulkaanzicht ontmoeten Amy en Banjo elkaar. Het klikt meteen. Banjo gaat mee naar het vulkaaneiland en ze beleven daar een groots avontuur met vele ontroerende momenten. Wanneer de vulkaan dreigt uit te barsten, moeten ze alle zeilen bijzetten om te overleven. De tijd dringt.

Kind & Jeugd
Brave New Books