Het levende systeem

Rank 2136 Gelezen 31 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 36 Favoriet 7 Recensies 10
Fantasy & SF Spots 1   Topics 0

Zes vreemden treffen elkaar bij het mysterieuze vredesgilde van Moed en Daad. Ze hebben hun geheimen, maar ook iets gemeen: ze dragen een Maark op de rechterhand. Toeval of niet? Dit magische brandmerk zal hen doden tenzij ze binnen zeven dagen een goede daad verrichten voor het gilde. Nooit eerder hebben Ileas en Arak met bezeten zielen of monsters gevochten, laat staan hun vriendschap op het spel gezet. Dus hoe moeilijk kan het worden in de labyrintwereld van Dizary met zijn ontelbare lagen vol verwarrende wegen, onnodige bruggen, duistere tunnels, leentrappen, zilverzand, M-klik, wijsheden, onwijsheden, levensbedreigende mortaliteit, weetkundig geknutsel, magische opeenhopingen en onhandige uitvindingen? 'Patrick zet in zijn verhaal een buitengewoon originele wereld neer, science fantasy maar ook dat niet helemaal, je blijft je verbazen, letterlijk achter en vooral onder elke hoek duikt weer iets nieuws op. Zijn humor is bijwijlen hilarisch kolderiek, maar hij vermijdt bekwaam dat hij daarmee ook maar een moment de voortdurend groeiende spanning doodslaat. Op een goeie manier beïnvloed door Pratchett, maar zonder dat er zelfs maar sprake is van een kruimeltje diefstal.' Eisso Post

Sciencefiction & Fantasy
Fictie 15+