Dizary boek 2

Dizary boek 2

Rank 5986 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0
Net als het eerste boek van Dizary is ook deel 2 weer een zelfstandig afgerond verhaal. Je ziet een paar favoriete personages weer terugkomen in dit spannende avontuur.
Aster Vermelie is de enige tovenares tussen de duizenden warrige uitvinders van Pling Ploing. Ze hoopt er magie een bespreekbaar onderwerp te maken, maar er gaat iets gruwelijk mis. Haar magische uitvinding raakt ontregeld en brengt de wijde omgeving in gevaar. Dit is de kans voor het jonge vredesgilde van Moed en Daad om zich te bewijzen. Helaas heeft de wijk het onervaren gilde al laten vallen. Ileas, Arak, Jinasum, Rudarg, Ylly en de poes Zeliska laten het erbij zitten. Als Ileas dan een belangrijk sieraad in handen krijgt, loopt alles anders dan gedacht. Maar zijn deze zes gezellen opgewassen tegen het probleem dat in Pling Ploing met het uur groter wordt? Een spel van macht is daar losgebarsten.
Wat zou jij doen als je de macht bezat om vreselijke dingen te doen - met een eenvoudig handgebaar jezelf in rijkdom hullen, de wereld naar je hand zetten, mensen doden. Macht is een merkwaardig ding en in de verkeerde handen meer dan een dodelijk wapen.
Young Adult
Uitgeverij Versa