Droom bewust

In dit boek presenteert Robert Moss een programma van negen stappen om dromen te doorgronden. De door hem gehanteerde droomtechnieken vinden hun oorsprong in sjamanistische tradities, zoals die van Australische Aborigines en Noord-Amerikaanse indianen.
Droom bewust, dat niet zozeer een theoretisch werk is als wel een werkboek, maakt duidelijk hoe je je dromen kunt gebruiken om je verleden of toekomst te duiden, hoe je in contact kunt komen met je diepste verlangens en hoe je je kunt laten leiden door je hogere zelf. Het bevat oefeningen en 'reisverslagen' die je kunnen helpen en stimuleren om je eigen dromen te verkennen en de energie en het inzicht van je dromen in het leven van alledag toe te passen.
Al dromend herinneren we ons wie we zijn en zien we wat we kunnen worden. Actief dromen is het zich herinneren van de ziet, een terugkeer naar de bron. Als je een actief dromer wordt, kun je uit die bron meer wijsheid voor je dagelijks leven putten, jezelf en anderen meer kracht geven en heel maken. Je moet je dromen durven vangen, door met een open geest te luisteren naar wat ze je te zeggen hebben. Zeg een ander nooit wat zijn of haar dromen betekenen, en laat die ander dat ook bij jou niet doen. Andere mensen kunnen misschien helpen de betekenis en de kracht van je dromen te ontsluiten, maar de enige deskundige ten aanzien van je dromen ben je uiteindelijk zelf.
Robert Moss groeide op in Australi Hij studeerde geschiedenis en filosofie, en houdt zich nu ruim twintig jaar bezig met het studeren en toepassen van droomwerk op sjamanistische basis. Hij woont in Troy, New York.

Is Droom bewust het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Droom bewust