Een dodelijke opleiding

Een dodelijke opleiding

Rank 2004 Gelezen 100 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 275 Favoriet 10 Recensies 17
Fantasy & SF Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0
Ik besloot dat Orion Lake moest sterven nadat hij mijn leven voor de tweede keer redde. Iedereen houdt van hem, behalve ik. Wat mij betreft houdt hij zijn opzichtige magische kunstjes voor hemzelf.

Ik heb geen hulp nodig om deze school te overleven. Vergeet al die dodelijke monsters en vervloekte artefacten, ik ben waarschijnlijk het gevaarlijkste wezen dat hier rondloopt. Geef me een minuutje en ik breek hele bergketens af, vermoord miljoenen mensen. Ik zou mezelf zonder tegenspraak kunnen uitroepen tot de Koningin der Duisternis.

Tenminste, dat is wat iedereen van mij verwacht. De meeste studenten hier zouden juichen als Orion mij ombrengt, net als een van de vele andere duistere wezens die uit de afvoer omhoogkruipen. Soms denk ik dat ze gewoon willen dat ik in de kwaadaardige heks verander waarvoor ze mij houden. De school zelf wil dat zeker.

Maar ze krijgen niet wat ze willen. Zeker Orion Lake niet. Ik mag dan niet zijn droomvoorbeeld zijn van een held, maar ik ga deze plek levend verlaten, en ik ga geen duizenden mensen afslachten om dat doel te bereiken.

Hoewel ik toch serieus overweeg om er tenminste één te vermoorden.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Scholomance (1)
Luitingh Sijthoff Fantasy
27 november 2020
27 november 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door André van Broekhuizen

Demi Schoonenberg Hebban Recensent

Een lastig maar intrigerend boek

door: Demi Schoonenberg 3 likes

Een dodelijke opleiding is het eerste deel van een serie geschreven door Naomi Novik (1973), bekend van haar Temeraire-reeks en de recente losstaande boeken Ontworteld en Zilvergaren. In dit boek ontmoeten we Galadriel, die liever ‘El’ wil worden genoemd, die zoals de titel al suggereert een erg...

Reacties op: Een dodelijke opleiding