Een kuil voor een ander

Een kuil voor een ander

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Als op een winterse dag tijdens de sloop van een groot gebouw in de Amsterdamse Jordaan het lichaam van een man wordt aangetroffen, staan rechercheur Van Opperdoes en zijn trouwe collega Jacob voor een raadsel.
De plek waar het lichaam is gevonden zorgt voor veel vraagtekens. Is het een verborgen deel van het slooppand of een kelder van een doorgangshuis van criminelen? Het onderzoekt leidt hen naar de Brabantse onderwereld, en herenigt de twee rechercheurs zelfs met een oude kennis: een beruchte officier van justitie.

Simon de Waal (1961) is auteur, scenarist, regisseur en ook nog rechercheur zware misdaad. Hij schreef de thrillers Cop vs Killer en Pentito, die beide werden genomineerd voor de Gouden Strop. Met Pentito sleepte hij De Diamanten Kogel in de wacht. Met oud-rechercheur Baantjer begon hij in 2009 aan de De Waal & Baantjer-reeks. Baantjer, die in 2010 overleed, heeft de wording van de eerste drie delen meegemaakt.
Grote Letter Bibliotheek
31 januari 2020