Een ongenode gast

Een ongenode gast (Schijnwereld)

Gelezen 58 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 42 Favoriet 0 Recensies 3
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Eerder verschenen onder de titel Schijnwereld (2005)

Wanneer een vreemdeling de boekwinkel van Annie O’Neill in Manhattan binnenstapt en beweert een vriend te zijn geweest van haar vader, komt haar leven op zijn kop te staan. De 30-jarige Annie heeft haar vader niet echt gekend omdat hij stierf toen zij nog een kind was. Nu krijgt zij eindelijk de kans meer te weten te komen over de man die altijd een mysterie voor haar is gebleven.

De vreemdeling, Forrester genaamd, blijkt echter terughoudend in wat hij kwijt wil over haar vader. In plaats daarvan overhandigt hij Annie een manuscript en vraagt haar om dit te lezen. Het is het verhaal van een weeskind dat opgroeit tot een van de machtigste onderwereldfiguren van New York. Het is een verhaal over moord, liefde en verraad. Een verhaal dat leidt van de gaskamers in Auschwitz naar het New York van de jaren zestig. Maar is het verhaal verzonnen of waargebeurd? Langzaam maar zeker begint Annie zich af te vragen of Forrester wel de hele waarheid heeft verteld.

Thriller
12 maart 2005
11 februari 2014

Visserslatijn

door: Gerd Boeren 1 like
‘Het lawaai van de straat wapperde als een felgekleurde serpentine in de wind, en uit de roosters op het trottoir stegen rook en stoom op als geesten uit de ondergrondse.’ Van zo’n beginzin ga ik al direct een beetje zuchten. Ik vraag me dan af of zo’n zin plots in het brein van een schrijver...

Reacties op: Een ongenode gast (Schijnwereld)