Engelen als gasten?

Robert Vosloo

Wat is de diepe betekenis van christelijke gastvrijheid tegenover 'anderen'? Alleen wanneer we deze gastvrijheid herontdekken en oefenen kan een cultuur van angst voor vreemdelingen, racisme en groepsdenken doorbroken worden. Gastvrijheid behoort tot het hart van het christelijk geloof. De Bijbel zegt dat sommigen door gastvrij te zijn onwetend engelen hebben gehuisvest. Toch is gastvrijheid veelal niet onze eerste houding tegenover mensen uit een andere cultuur met andere gewoontes. Hoe komt dat? Daarover gaat Engelen als gasten. De auteur beschrijft op een onderhoudende manier hoe in verschillende culturen en tradities over gastvrijheid is gedacht en wat de Bijbel erover zegt. Vervolgens geeft hij aan hoe we gastvrijheid in de praktijk kunnen brengen. Het gaat hem daarbij allereerst om gastvrijheid tegenover vreemdelingen en mensen die 'anders zijn dan jij'.

Is Engelen als gasten? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Engelen als gasten?