Enter

Rank 1332 Gelezen 569 Aan het lezen 17 Wil ik lezen 359 Favoriet 22 Recensies 16
Thrillers & Spanning Artikelen 10 Lijsten 4 Spots 14   Topics 0

Enter van Willem Asman is het eerste deel in de trilogie over de geheime organisatie REBOUND, waarvan alle delen binnen één jaar zullen verschijnen. Duik onder met de auteur, die genomineerd werd voor zowel de Diamanten Kogel als de Gouden Strop.

Tyler getuigde jaren geleden tegen haar man en woont nu onder een nieuwe naam met dochter Charlie in Amsterdam. Conform de regels van het getuigenbeschermingsprogramma weet niemand over haar vorige leven, haar dochter evenmin. Als Charlie haar moeders kluis opent, ontdekt ze dat haar vader nog leeft en ze besluit hem te zoeken. Ze maakt een afspraak met iemand die informatie voor haar heeft, maar wanneer ze op de afgesproken plek aankomt wordt ze in een busje getrokken.

Op datzelfde moment wordt in Miami een brute aanslag gepleegd. Zodra Tyler hoort van haar dochters ontvoering en de aanslag probeert ze haar contactpersoon bij het getuigenbeschermingsprogramma te bereiken. De reactie die ze krijgt laat haar achter met nog meer vragen: haar zaak is er niet bekend. Moet ze dan zelfs betwijfelen dat ze ooit in dat programma zat? En wie heeft haar dochter?

De pers over Willem Asman:
‘Een onafgebroken duikeling van spannende elementen, onzekerheid, plotwendingen en grote verrassingen. Het heeft een rijke thematiek, round characters en de stijl is formidabel.’ – NRC Handelsblad ‘
Wondermans eindspel beantwoordt jaloersmakend en tot in de perfectie aan de eisen die je aan het genre kunt stellen.’ – Tomas Ross

Literaire thriller
Rebound trilogie (1)
Ambo|Anthos
22 mei 2017
08 december 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Lucette

Uitzonderlijk strak geplot

door: Anne Terwisscha 4 likes

Oz werkt voor een getuigenbeschermingsprogramma en krijgt de opdracht om een ‘fast 360’ te doen, een snelle scan van de omgeving van Tyler en haar dochter Charlie, die al dertien jaar in dat programma zitten. Vrij snel daarna wordt de opdrachtgever aangevallen en wordt Charlie ontvoerd. Oz probeert...

Reacties op: Enter