Er was eens een zwarte wolk

Je hebt er vast weleens van gehoord - een postpartum depressie. Maar je denkt waarschijnlijk: dat overkomt mij toch nooit! Maar wat als het wel gebeurt? Dan zoek je lotgenoten en vooral verhalen over hoe zij uit de inktzwarte put zijn gekropen.

Quintra Rijnders schrijft al jaren, maar meestal voor haar klanten in haar functie als forensisch accountant. Haar boek Er was eens een zwarte wolk... was voor haar de eerste stap in de wereld van non-fictie literatuur, en de laatste stap in het proces van haar genezing. Na de geboorte van haar tweede kind werd ze geconfronteerd met een postpartum depressie. Met haar boek hoopt ze anderen een inkijk te geven in haar wereld van dat moment en handvatten te bieden voor vrouwen die zich in een soortgelijke situatie bevinden.

Dit boek vertelt het verhaal van een gewone vrouw, die alles goed voor elkaar had, maar toch ten prooi viel aan deze ziekte. Het gaat over hoe ze erin verzeild raakte, maar vooral ook hoe zij er weer uit is gekomen. Ook haar man deelt zijn wanhoop, ervaringen en (soms heel) eerlijke overpeinzingen. De oplossingen die zij vonden zijn uniek voor hun situatie, maar kunnen zeker als inspiratie dienen voor eenieder die daar behoefte aan hee

Is Er was eens een zwarte wolk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Er was eens een zwarte wolk