Fatale helden

Auteur Peter van Leeuwen werkte jarenlang als journalist en communicatieadviseur. Hij schrijft boeken met historische thema's.
Wat gebeurt er als ze Vladimir Iljitsj Lenin, de 'God van het wereldproletariaat', ontvoeren? De voormalige rode leider is verbonden aan de oude Sovjetmacht, het era dat de Russische president Vladimir Poetin in ere houdt.
Vijf Nederlandse criminelen krijgen per toeval de kans om de rode autocraat, de best bewaarde mummie ooit, te kidnappen. 'Jezus, Lenin... stelen? Ik zou mezelf nu hard in mijn arm moeten knijpen om me ervan te overtuigen dat ik niet droom. Dit is werkelijkheid, toch?' Dat de Doema een gigantisch bedrag aan losgeld betaalt voor zijn terugkeer achten ze niet ondenkbaar. Gaandeweg de voortgang van het plan belanden de handlangers in een maalstroom aan fatale ontwikkelingen. Het is de wereld op zijn kop. De Federale Veiligheidsdienst en het leger openen de jacht.
Fatale helden geeft inzicht in het leven en de gedachtewereld van de revolutionair Lenin. Daarmee past het verhaal bij de Russische revolutie die zich honderd jaar geleden afspeelde.

Is Fatale helden het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Fatale helden