Geheugensleutels

Praten over of schrijven aan je levensverhaal is een omvangrijke klus. Vragen die je in het begin bestormen zijn: “Waarom ga ik dit doen?”, “Voor wie?”, enzovoorts.
Dit zijn de zogenaamde “vooraf-vragen” waarop u een antwoord moet vinden voordat u aan de slag kunt. Wat dat betreft zijn er gelukkig een aantal goede boeken op de markt die daar bij helpen.
Dit boekje echter richt zich op de “inhoudelijke-vragen”. Vragen die u zich kunt stellen wanneer u daadwerkelijk met het praten over of het schrijven van uw levensverhaal bent begonnen.
“Geheugensleutels” presenteert daartoe twee soorten inhoudelijke vragen, namelijk levensloop-vragen en levensthema-vragen.
De eerste soort is die, waarin uw leven van A tot Z wordt gevolgd en waar bij iedere periode uit uw leven vragen worden gesteld om uw geheugen te prikkelen.
Bij de tweede benadering worden 28 levensthema’s voorgelegd zoals: “Opvoeding”, “Wonen”, ‘Werk”, “Gezondheid”, “Vriendschappen”, enzovoorts. Elk levensthema telt vervolgens 20 vragen die u verder kunnen helpen.
Met deze honderden vragen wordt gepoogd u voldoende materiaal aan te bieden om uw levensverhaal zo breed mogelijk te belichten.

Is Geheugensleutels het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geheugensleutels