Het alzheimermysterie

Alzheimer is hard op weg volksziekte nummer één te worden Alzheimer is dé uitdaging in de gezondheidszorg van deze eeuw. Alleen al in Nederland zijn er zo'n 250.000 mensen met deze ziekte, een aantal dat binnen enkele decennia zal verdubbelen als er niets gebeurt. Wereldwijd zullen er 105 miljoen patiënten zijn in 2050. Toch weten we nog te weinig over alzheimer, en is er nog geen geneesmiddel. Onderzoekers Wiesje van der Flier en Philip Scheltens werken aan een toekomst waar wél genezing of misschien zelfs preventie van alzheimer mogelijk is. Het alzheimermysterie laat zien wat de ziekte inhoudt, wat het verschil is met andere vormen van dementie, wat de stand van zaken is in het onderzoek, hoe de ziekte te behandelen is en wat je eventueel kunt doen om het te voorkomen.

Recensies (1)

Is Het alzheimermysterie het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het alzheimermysterie