HJ Schoo-lezing 2019

Het land van morgen

Dit boek bevat de uitgebreide, geannoteerde versie van de elfde HJ Schoo-lezing van Elsevier Weekblad die minister van Financiën Wopke Hoekstra (CDA) maandag 2 september 2019 heeft gehouden in Theater Diligentia in Den Haag.
Zijn HJ Schoo-lezing gaat over de samenleving als geheel en vooral over wederkerigheid als onmisbaar onderdeel van elke samenleving.
Hoekstra was voorzitter van de commissie die het CDA-verkiezingsprogramma 2017 schreef. Van 2011 tot 2017 was hij voor het CDA lid van de Eerste Kamer, waar hij zich vooral bezighield met pensioenwetgeving, sociale zaken, justitie en veiligheid. Hij studeerde geschiedenis en rechten in Leiden en werkte voor Shell in Berlijn, Hamburg en Rotterdam. In 2006 trad hij in dienst bij organisatieadviesbureau McKinsey.
De HJ Schoo-lezing is genoemd naar HJ Schoo, de in 2007 op 61-jarige leeftijd overleden voormalige hoofdredacteur van Elsevier Weekblad, adjunct-hoofdredacteur van de Volkskrant en uitgever van Vrij Nederland en Opzij.
Elsevier Weekblad organiseert de publiekslezing jaarlijks aan het begin van het politieke seizoen.

Deze paperback telt 76 pagina’s en bevat een register.
Geschiedenis & Politiek
EW-boeken