Het mysterie van de liefde

Liefde is de emotie die ons leven regeert, een altijd aanwezige kracht, de basis van al onze bindingen, van romantische tot vriendschappelijke en religieuze. Mensen kunnen niet zonder, ze moeten zich hechten. Tegenover liefde staan uitsluiting, onthechting, haat. Niets roept sterkere emoties op dan het verlies van liefde. Jonah
Lehrer, vermaard schrijver die wetenschap toegankelijk maakt, richt zich in dit boek op liefde in al haar vormen, niet alleen de romantische en gepassioneerde, maar ook die tussen ouders en kinderen, vriendschap, de liefde voor God, voor huisdieren en overledenen. Het mysterie van de liefde verkent de psychologische, biologische, neurologische
en evolutionaire feiten van de liefde. Lehrer maakt de lezer deelgenoot van het wetenschappelijk onderzoek op dit gebied. Hij schenkt een wereld aan kennis – maar het mysterie blijft intact.

Is Het mysterie van de liefde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het mysterie van de liefde