Hitchhiker's Guide Tot ziens en bedankt voor de vis
  Lees een fragment

Tot ziens en bedankt voor de vis

Gelezen 57 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 12 Favoriet 3 Recensies 0
Fantasy & SF Artikelen 2 Spots 3   Topics 0

De Aarde is vergaan om ruimte te maken voor een hyperruimtesnelweg, gebouwd door een ras van bureaucratische Vogoniërs. Maar waarom blijft de laatste aardbewoner Hugo Veld bij zijn reizen door tijd en ruimte dan steeds terugkomen op versies van de Aarde? Is hier wellicht een hogere macht in het spel? Het raadsel ontvouwt zich maar niet helemaal. Hoewel zijn zoektocht hem leidt naar Gods laatste boodschap aan zijn schepping, kan hij zich later tragisch genoeg met geen mogelijkheid nog herinneren wat die boodschap was Douglas Adams (1952-2001) bedacht deze klassieke sf-reeks in 1978, als een BBC-radiohoorspel. Al snel volgden andere media, waaronder een televisiebewerking, een computerspel, drie toneelbewerkingen, negen graphic novels, een speelfi lm en heel veel merchandise. De boeken bleven echter het succesvolst. In 2008 kreeg auteur Eoin Colfer toestemming van Adams weduwe om de reeks af te maken met een zesde deel: En dan nog iets

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Pockets populaire fictie
Science fiction
Spannende boeken algemeen
Hitchhiker's Guide tot the Galaxy (4)
Boekerij - Mynx
01 november 1997
07 oktober 2011

Reacties op: Tot ziens en bedankt voor de vis