Je bent al genoeg

Er is iets geks aan de hand: we hebben het beter dan ooit, maar waren nog nooit zo ongelukkig. De wereld waarin we leven lijkt maakbaar te zijn. Er wordt perfectie van ons verlangd, of we vragen dat van onszelf. Ben je niet volkomen gelukkig? Dan is dat een probleem, waar jij zelf aan moet werken. De oplossing: nog harder je best doen. Mediteren tot je een ons weegt, jezelf verbeteren of in een ijsbad gaan zitten. Maar hoe hard je ook je best doet, je lijkt het nooit goed genoeg te doen.

Hoe houd je je hoofd koel in een wereld van prestatiedruk, geluksterreur en idioot hoge verwachtingen? In zijn nieuwe boek onderzoekt psycholoog Thijs Launspach wat mentale gezondheid betekent en hoe je mentaal sterk blijft in deze gestoorde tijd. Zijn antwoord: je hoeft geen superheld te zijn. Alles wat je nodig hebt, zit al in je.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Je bent al genoeg het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Je bent al genoeg