Kijk ik kook

Eindelijk een leuk kookboek voor mensen met een verstandelijke beperking

Stap voor stap eenvoudige gerechten zelf leren bereiden. Mensen met een beperking vinden hun gading niet in het traditionele kookboekenaanbod, want de recepten zijn te complex, te lang, of te technisch weergegeven. In Kijk ik kook vind je eenvoudige, rijk geïllustreerde recepten, stap voor stap gefotografeerd en in heldere, korte zinnen uitgeschreven.

Vijfentwintig eenvoudige, lekkere en verrassende maaltijden voor iedereen.
Dankzij de korte zinnen, herkenbare producten en aanvullende pictogrammen kunnen ook mensen die niet (goed) lezen met dit kookboek zelfstandig aan de slag

* Alle bereidingen worden stapsgewijs weergegeven in een glashelder fotoverhaal
* Met afwasbare pagina's om de verschillende stappen in het bereidingsproces aan of af te vinken
* Incl. Stiftje om de verschillende stappen aan te vinken ( uitwisbaar )

'Ik werk dagelijks met mensen met een verstandelijke beperking. Koken is een van de bezigheden waar veel van hen erg van genieten en leren. De kunst is om recepten visueel
duidelijk te maken, zonder teveel prikkels. Dit is met het boek "Kijk ik kook" erg goed
gelukt! Het nodigt uit om heerlijk aan de slag te gaan.'
- Esther van Elk, Leerkracht Voortgezet Speciaal Onderwijs bij De Ziep, Didam

Lise Weuts studeerde in 2012 af als grafisch ontwerpster en woont in Lier. Door samen met haar nicht te koken, die het syndroom van Down heeft, kwam ze op het idee van een kookboek voor deze doelgroep.

Is Kijk ik kook het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kijk ik kook