Landgoed De Hoek en het ontstaan van de Sallandse Golfclub

De mooie omgeving van het Sallandse coulissen landschap, de binding met de natuur en de betekenis daarvan en de centrale rol die de Sallandsche Golfclub De Hoek hierin speelt, staat centraal in dit fraaie boek. De vreugde en de liefde die het golfspel oproept en het ontstaan van de voorliefde voor deze sport en daardoor het ontstaan van De Hoek, wordt op enthousiaste en treffende wijze door Marjan Enger-Ankersmit beschreven. De geschiedenis van deze golfclub symboliseert ook de geschiedenis van de omgeving waarin De Hoek als parel figureert.
Voor u ligt het boek waarin de innige band tussen het landgoed De Hoek, de familie Ankersmit en de Sallandsche golfclub De Hoek in vele facetten wordt beschreven. Voor mij ging toch een wereld open door de beschrijving van de geschiedenis van het landgoed met haar vele eigenaren, het samenvoegen en weer versnipperen van het landgoed en de grote ontwikkelingen die met name in de crisistijd doorgevoerd zijn.
Ik wil graag Marjan Enger-Ankersmit complimenteren met dit mooie boek. Wie van de Hoek houdt, vindt hierin een schat aan kennis over de historie van het landgoed en dus van de club.
Henk Kloeze - Voorzitter van de Sallandsche Golfclub De Hoek

Is Landgoed De Hoek en het ontstaan van de Sallandse Golfclub het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Landgoed De Hoek en het ontstaan van de Sallandse Golfclub