Lanterne Rouge

Ben je een verliezer als je een wielerwedstrijd van meer dan 3.000 kilometer uitrijdt? Wat als jouw verlies een teamgenoot hielp om te winnen? Wat als bij anderen de wil om de Tour te voltooien ontbrak? Wat als je probeert laatste te worden? Froome, Indurain, Zoetemelk, Merckx – we kennen de winnaars van de Tour de France, maar wie zijn de rode lantaarndragers? Lanterne Rouge vertelt de vergeten, vaak inspirerende en soms absurde verhalen van de laatst geplaatste renner. Van Arsène Millochau in 1903 tot Sam Bennet in 2016. Lanterne Rouge keert de Tour de France op zijn kop en onderzoekt wat deze verhalen vertellen over onszelf, de 99 procent die niet eerste wordt, en dwingt ons om opnieuw de betekenis van succes en mislukking en de aard van sport te onderzoeken. Max Leonard is schrijver en amateur wielrenner. Hij schrijft onder andere voor Esquire, Rouleur en Daily Telegraph. Zover hij weet is hij nooit eerste - of laatste - geworden in wat dan ook.

Is Lanterne Rouge het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Lanterne Rouge